بلاگ

نحوه نصب سینک گرانیتی

قبل از بیان طریقه نصب سینک گرانیتی، باید در زمان انتخاب و خرید این وسیله به نکات قابل توجهی اهمیت دهید. به عنوان مثال توجه به فضای در دسترس در آشپزخانه و نوع کاربرد سینک ظرفشویی می‌تواند هم در خرید بهتر این وسیله به شما کمک کند و هم خرید شما را تضمین‌دار و با کیفیت سازد.

به همین دلیل بسته به محدودیت‌ها در فضای آشپزخانه، از سینک‌های ظرفشویی 2 یا 3 کاسه با عمق و اندازه‌های مختلف انتخاب کنید تا در زمان شستشو ظروف و میوه‌ها و یا سایر موارد مشکلی نداشته باشید.

در طریقه نصب سینک گرانیتی نیز اگر به نکات و دستورالعمل‌های بیان شده توجه کنید، می‌توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. اما اگر تجربه خاصی در این زمینه ندارید، برای جلوگیری از صرف هزینه و وقت اضافه، توصیه می‌کنیم که بهتر است برای انجام بهتر از یک نصاب کمک بخواهید.

طریقه نصب سینک گرانیتی بر طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

اگر اندازه سینک جدید خریداری شده نسبت به سینک ظرفشویی قبلی بزرگتر است، باید ابتدا این تفاوت فاصله را بر روی کانتر آشپزخانه از بین ببرید. از این رو با توجه به اندازه سینک ظرفشویی و در نظر گرفتن ۲ سانتیمتر اضافه‌تر برای رفع این فاصله، اطراف کانتر آشپزخانه را برش دهید.

سپس باید اطراف محل برش داده شده را با استفاده از یک سمباده نرم صاف کنید. اگر شیر آب به قسمت سینک ظرفشویی متصل می‌شود، باید این قسمت مشخص شده سینک گرانیتی را نیز با دریل و مته گردبر سوراخ کنید. البته طریقه نصب شیر روی سینک گرانیتی را در عنوان بعدی به طور مجزا توضیح می‌دهیم.

اقدام بعدی در طریقه نصب سینک گرانیتی، در مورد روش نصب سیفون ظرفشویی و زیر آب سینک می‌باشد. البته این ۲ قطعه باید متناسب و مخصوص نوع سینک‌ گرانیتی باشند. اما در نصب این ۲ قطعه، بعد از نصب لاستیک سیفون، باید زیر آب را بر روی لاستیک قرار دهید و با پیچ‌های مخصوص سینک گرانیتی، آنها را محکم ببندید تا نشت صورت ندهد.

برخی از نصاب‌ها برای نصب سینک گرانیتی از چسب آکواریوم استفاده می‌کنند. به این صورت که در اطراف و فضاهای ۲ سانتیمتری در صفحه کابینت که گفتیم، چسب را کامل می‌پوشانند و سپس سینک گرانیتی را بر روی صفحه قرار می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *